Wednesday, October 28, 2009

demo tok pehe gapo dio CINTA part 2

sambungn...

Ayat-ayat CINTA (habibburahman)

Ketika CINTA Bertasbih

Di atas sejadah CINTA.....

Buku-buku ini semua membuat ak terfikir sejenak..termenung seketika..bertelaku sekejap...bukan apa..hidup ini sementara..yang ku kejar cinta yang bersifat kekal..hakiki..bukanya cinta yang bersifat sementara..fana..semua tahu dunia ini sementara kan?..hanya persinggahan ke alam satu lagi..alam yang kekal..jadi buat apa kita mengejar cinta yang bersifat sementara?..tiada gunanya..

nie ak ada story skit...ada seorang abang di tempat kerja ak nie..dia tengok muka ak..and ada la sembang2 skit dengan dia..pastu one day..dia ade cakap pasal ak dengan seorang member ak yang satu tempat kerja gak..satu rumah..and xmrsm kk..abang tu cakap dia tengok ak nie seorang yang sedang mencari2 sesuatu..katanya sedang mencari Cinta..ermmmmmm ak pon xtaw nk cakap pe..betul ke?..ermm betul la tu..pelik tapi benar..ak baru je kenal abang tu..hu3..

ermm nk ak share skit input dalam buku yang telah dibaca dan diolah he3..



tentang cinta~Jika tepat masa, ketika, keadaan dan siapa, cinta adalah kuasa luar biasa yang tiada                   bandingnya..kita tidak boleh mencintai orang lain, sebelum mencintai diri sendiri. dan kita tidak boleh mencintai diri sendiri..sebelum mencintai ALLAH...Tentang cinta akan menjelaskan apa yang sebenarnya yang dikatakan cinta. siapakah yang patut kita cintai?..bagaimana kita harus bercinta?..siapakah role model kita dalam bercinta?..



bercinta sampai ke syurga~ tidakkah pelik jika ada pasangn hangat bercinta tetapi tidak terfikir untuk bercinta selama-lamnya".."cinta dan kasih sayang bukan sekadar kurniaan nikmat hidup yang sementara. Malah ia sebagai satu seruan untuk kita bercinta sampai syurga.."berjuanglah sampai mengecap bahagia perjuangan,rumahku syurgaku,baiti jannati..kejayaan bukan sebuah destinasi, ia sebuah perjalanan..bercintalah sampai syurga, wahai dua insan bercinta.."

"
dua dahla kan..sape2 yang masih mencari maksud CINTA yang sebnar ak syorkan korang beli dan baca buku2 nie semua..xrugi kita berbelanja untuk sesuatu yang berharga...ak jamin korang xakan menyesal..buku2 nie semua best seller..kredit to Fara Hidayah  (aku bold nama ko hak3) kerana mensyorkan ak membaca buku nie..tapi hutang buku ko aku xbayar lagi hak3...thanxs skali lagi bgi adiah buku yang cukup beharga tu..

"always loving you"..~tunggu masa dan ketika..trust me.. kaulah pemilik cintaku setelah ALLAH dan Rasul


 



3 comments:

  1. weh bolde je ke nama aku
    patutnye link ke blog aku ke
    ape ke
    ade makna gak
    hahahaha

    "always loving u"--->keh3 aku tau sape
    ko doa2la dia faham tindakan kau
    doa bebanyak k
    aku doakan kebahagiaan ko
    huhuhu

    ReplyDelete
  2. lagi satu,
    do not so confident with wats ur feeling
    because only Allah knows wat the best for you
    okes...
    daaaa

    ReplyDelete