Sunday, October 11, 2009

LELAKI LUAH PERASAAN TANPA KATA2

LELAKI LUAH PERASAAN TANPA KATA-KATA..MEREKA LEBIH SUKA BERDIAM DIRI,TETAPI BUKAN TIDAK PRIHATIN…

Untuk mencapai persefahaman..panduan berikut mungkin boleh digunakan untuk lebih memahami pasangan..

· Wanita suka melihat sesuatu perkara secara terperinci, bagi lelaki pula ia perkara biasa, cthnya soal pilih gerai makan.Wanita cerewet memilih gerai makn sehingga suka tarik muka jika gerai itu tidak berkenan dihati, sedangkan lelaki anggap soal makn agak mudah, boleh makan dimana saja.


· Perempuan sensitive tidak tentu pasal kerana inginkan perhatian sedangkan lelaki banyak memikirkan perkara penting


· Wanita suka diberi perhatian dan ada kalanya manja tidak bertempat. Sikap ini menyebabkan mereka “syok sendiri” dan suka dipuji. Jika tidak dipuji mungkin mereka merajuk.


· Ada perempuan terlalu perasan dan mudah menjeruk perasaan kerana sering mengharapkan lelaki memahami mereka sedangkan mereka tidak mahu memahami lelaki


· Lelaki tidak suka menunjukkan perasaan mereka melalui kata2, tetapi hanya memerhati. Wanita harus terima hakikat itu.

· Ada wanita suka membeli belah terlalu lama hingga membosankan lelaki, menyebabkan lelaki malas dan tidak memberi perhatian pada sikap wanita yang suka menghabiskan masa untuk tujuan itu.

· Ada wanita terlalu banyak cakap mengenai diri orang lain dan mudah ke arah ‘mengata dan mengutuk’ jika dilayan kata2 mereka menyebabkan lelaki suka berdiam diri.

· Lelaki lebih suka menyuarakan perasaan hati mereka melalui perbuatan dan bukan perkataan


· Lelaki suka berdiam diri dan tidak suka bising, tetapiu tidak bermakna mereka tidak prihatin pada anak dan isteri


· Suami tidak suka diperintah, dikongkong dan dikawal. Jika isteri atau teman wanita melakukan ‘kawalan’ kepada lelaki, dia akn bosan dan tidak akan member perhatian kepada apa juga permintaan wanita.


· Adakalanya wanita kurang bijak menunjukkan kasih sayang kepada suami tetapi hanyalah mengharapkan suami member kasih sayang.


· Jagn terlalu bergantung pada suami dan teman lelaki pada perkara yang mampu wanita lakukan, tetapi ada pula wanita yang suka bergantung harap sangt kepada suami dengan tujuan suami sentiasa berada disisi mereka. Ini mungkin tidak digemari suami atau teman lelaki.


· Wanita mesti memahami diri mereka sendiri dan pernana mereka serta mengubah perangai mengikut peringkat umur dan keprluan. Jika masih muda elok juga merajuk , tetapi jika sudah mempunyai anak ramai dan berusia, elakkan perbuatan itu kerana ianya tidak memberi faedah.


· Sesetengah manita suka bertanya itu dan ini kepada suami atau teman lelaki, tetapi tidak suka kepada jawapan diberikan mereka, ini membuatkan suami atau teman lelaki bosan melayan soalan wanita


· Wanita tidak perlu menunjuk-nunjuk kecantikan, kepandaian dan kekayaan mereka. Kelebihan itu mungkin memperbodohkan lelaki sehingga mereka tidak berminat melayan karenah wanita sedemikian.

7 comments:

  1. wauuu...ko mmg pandai mengolah kata2 la amri...gua respect sama lu..hehhehe

    ReplyDelete
  2. yezzaaaaa...mungkin sedikit sbyk dpt memberi maklumat utk memahami sang pelangkap ciptaan agung Tuhan..

    ReplyDelete
  3. ade merah ade biru tu nape?hoho.macam tibai p0mpuan je sume.tak sume macam itu okei

    ReplyDelete
  4. saje letak hak3... nk tau fakta @ auta, tepuk dada tanya hati..

    ReplyDelete
  5. aku dah tepuk...xdak p0n jawapan fakta ke auta.hahaha.yang aku tau statement ko salah...bukan semua perempuan...sesetengah je :P

    ReplyDelete
  6. ye la..memang xsemua camtu..nway mostly la kan?..kan?..

    ReplyDelete